Alkemade en Bloemen
Woensdag 13 April 2005 at 11:41 pmWoensdag cabaretdag. Eén keer in de maand dan, bij de boerderij. Deze keer Alkemade en Bloemen. Met het programma 13-0-zeven. Geen ideee waar die titel op slaat, maar verder was het wel leuk.
Op het laatste moment van vertrek grijp ik nog mijn camera mee. Ik
had namelijk iemand beloofd voortaan dat ding mee te slepen.
We kwamen niet té vroeg en gelukkig waren onze standaardplaatsen
helemáál vooraan nog vrij. Daar de camera uitgepakt en plaatjes gaan
schieten. Het programma is echter zo leuk dat ik geen tijd krijg op de
camera te letten. Ik erger me aan t weinige licht (t was eigenlijk best
veel) en de onscherpe plaatjes.
Blijkt na 50 foto's dat de iso-stand niet goed staat. Dan kun je
proberen wat je wil, maar een sluitertijd van 1 seconde hou je echt
niet stil.

Gelukkig zie ik het halverwege het geweldige programma. Waarin de
zaal geregeld plat lag van de lach. Alleen is het programma zo snel
(voor deze zaal) dat klappen geen optie is. 
Alkemade en Bloemen zijn grappig, humoristisch, gevoelig, overdreven
geweldadig, kunnen zingen en weten de waarheid prima te verdraaien.
Soms bereik je met mimiek meer dan met iets te vertellen. Er is een
sketch waarin veel stilte valt. Ondertussen vertellen de gebaartjes van
beide heren álles. De zaal kijkt toe, ademloos. Grinnikt besmuikt,
wacht op een gepaste lach, zucht en dan toch geen climax...
Dat laatste is misschien jammer, zou beter passen om wel te lachen.
Maar de overdrevenheid waarmee ze ieder verhaaltje uitdiepen is
geweldig leuk. Toptheater, toneel en een stukje zang, kortom cabaret.

Ik verklap niet vaak de inhoud, maar ik kon dit fantastische stukje
niet laten gaan. Een serie foto's even snel samengevoegd. Ik zat op het
puntje van mijn stoel. Wat wordt de volgende zet. Hoe vér zal het
gaan... Dus ga kijken!
Naar Leo Alkemade 
En Roel Bloemen

Geen reacties on Alkemade en Bloemen: