Alkemade en Bloemen

Woensdag 13 April 2005 at 11:41 pm

Woensdag cabaretdag. Eén keer in de maand dan, bij de boerderij. Deze keer Alkemade en Bloemen. Met het programma 13-0-zeven. Geen ideee waar die titel op slaat, maar verder was het wel leuk.

Op het laatste moment van vertrek grijp ik nog mijn mee. Ik had namelijk iemand beloofd voortaan dat ding mee te slepen.
We kwamen niet té vroeg en gelukkig waren onze standaardplaatsen helemáál vooraan nog vrij. Daar de camera uitgepakt en plaatjes gaan schieten. Het programma is echter zo leuk dat ik geen tijd krijg op de camera te letten. Ik erger me aan t weinige licht (t was eigenlijk best veel) en de onscherpe plaatjes.
Blijkt na 50 's dat de iso-stand niet goed staat. Dan kun je proberen wat je wil, maar een sluitertijd van 1 seconde hou je echt niet stil.

Gelukkig zie ik het halverwege het geweldige programma. Waarin de zaal geregeld plat lag van de lach. Alleen is het programma zo snel (voor deze zaal) dat klappen geen optie is.

Alkemade en Bloemen zijn grappig, humoristisch, gevoelig, overdreven geweldadig, kunnen zingen en weten de waarheid prima te verdraaien.
Soms bereik je met mimiek meer dan met iets te vertellen. Er is een sketch waarin veel stilte valt. Ondertussen vertellen de gebaartjes van beide heren álles. De zaal kijkt toe, ademloos. Grinnikt besmuikt, wacht op een gepaste lach, zucht en dan toch geen climax...
Dat laatste is misschien jammer, zou beter passen om wel te lachen. Maar de overdrevenheid waarmee ze ieder verhaaltje uitdiepen is geweldig leuk. Toptheater, toneel en een stukje zang, kortom .


Ik verklap niet vaak de inhoud, maar ik kon dit fantastische stukje niet laten gaan. Een serie foto's even snel samengevoegd. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Wat wordt de volgende zet. Hoe vér zal het gaan... Dus ga kijken!
Naar Leo Alkemade

En Roel Bloemen

Geen reacties on Alkemade en Bloemen:

Leave a comment

required

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.