Diner met vrienden

Maandag 13 December 2004 at 11:28 pm

Zondag dus een etentje. Nou zeg maar gerust diner. Zoals eerder gemeld zijn daar de voorbereidingen. Met zijn drieën hebben we een volledig diner klaar gemaakt. Daar hoorde saté bij. Natuurlijk maak je sate op de barbecue. Dat je die dan wat onconventioneel aansteekt toont alleen maar hoe creatief wij bij het meetmeteam zijn.
Dan gezellig met zijn allen aan tafel. Veronica had de salades gemaakt. Sojasalade en hete komkommer salade. Staat me iets van bij dat dat Atjar ketimoen heet.
Eric heeft Rendang, Sate van kip en Gado gado gemaakt. De sate, heerlijk gemarineerd en mals. De rendang, lekker zacht, hele fijne smaak. Hmmm, smullen!
Ik heb de rest gemaakt. Nasi goreng, Bami goreng, Sajoer boontjes en Ikan bali. Die Ikan Bali heeft een tijdje in de oven staan pruttelen en was lékker, ahhh.
Bij het eten had ik een fijne rosé uitgekozen. Dat verhoogde het gezelligheidsgevoel erg sterk.

Dan zijn er altijd mensen aan het woord tijdens het . Dat kun je wel zien.
En even de aandacht voor de fotograaf.
Dus mocht iedereen de even vasthouden om een van elkaar te maken. Ik heb er maar een kleine collage van gemaakt. Het zijn al zoveel foto´s.

Vervolgens begin je met opruimen om plaats te maken voor het desert. Gezelig allemaal even een paar borden meepakken en voor sommigen een nicotinepauze. Dan dat desert...
Bij een dessert hoort slagroom. Daarom maar even een verkleinig van de volledige foto. Want anders is het beeld misschien té schokkend.
Gelukkig kan slagroom ook bij het ijs. Alleen wil iedereen altijd zo veeeeeeel slagroom. Dus doe je wat op een bordje.
Dan hoef je het alleen nog maar op te eten. Er was ook chocoladesaus en samen met de slagroom leverde dat een heerlijk desert.
Met de slagroom waren er ook nog even andere spelletjes in gedachten. Het is geloof ik alleen bij het vullen van oren gebleven. En de chocoladesaus... ging op het ijs.

Na de afwas een film. Gezellig samen lachen, commentaar leveren en proberen het verhaal te volgen. Films zijn in het engels dus wel stil zijn!
Ondertussen koffie of thee, met amaretto en spekkoek. De spekkoek natuurlijk een klein beetje opgewarmd zoals de traditionele eters wel weten.

Dat stil zijn levert voor diverse mensen verschillende problemen op. Standaard is daar de man in de stoel.
Lekker onderuit. Hoeveel film hij meegekregen heeft hebben we niet meer gehoord.
Anderen lágen op de bank. Met deze foto netjes stil. Maar ik heb foto´s...
Dat zie je ook aan de reacties van zij die er naar moeten kijken. Soms kán het gewoon écht niet.
Kijk, kijk, kijk.

Het was gewoon té gezellig. Ik geloof nooit dat er nog iemand een beetje lekker gewerkt heeft op maandag. Ik trouwens ook niet. Niet dat ik brak was, maar gewoon nog voldaan. Voldaan van een ontzettend gezellig weekend. Feest met is ook zoo fijn.

drie reacties on Diner met vrienden:

Speeder

Speeder - 14-12-’04 00:45

Ja, ik had er ook een goed gevoel aan over gehouden. Was vandaag zelfs vrolijk op mijn werk :)

Freakje

Freakje - 14-12-’04 01:13

Het was een tof feestje max. Thnx voor je gastvrijheid en je kookkunsten!!

ItsMeMB

ItsMeMB - 14-12-’04 10:23

Was zekers gezellig