Diner met vrienden
Maandag 13 December 2004 at 11:28 pm
Zondag dus een etentje. Nou zeg maar gerust diner.
Zoals eerder gemeld zijn daar de voorbereidingen. Met zijn drieën
hebben we een volledig diner klaar gemaakt. Daar hoorde saté bij.
Natuurlijk maak je sate op de barbecue. Dat je die barbecue dan wat
onconventioneel aansteekt toont alleen maar hoe creatief wij bij het
meetmeteam zijn.
Dan gezellig met zijn allen aan tafel.
Veronica had de salades gemaakt. Sojasalade en hete komkommer salade.
Staat me iets van bij dat dat Atjar ketimoen heet.
Eric heeft Rendang, Sate van kip en Gado gado gemaakt. De sate,
heerlijk gemarineerd en mals. De rendang, lekker zacht, hele fijne
smaak. Hmmm, smullen!
Ik heb de rest gemaakt. Nasi goreng,
Bami goreng, Sajoer boontjes en Ikan bali. Die Ikan Bali heeft een
tijdje in de oven staan pruttelen en was lékker, ahhh.
Bij het eten had ik een fijne rosé uitgekozen. Dat verhoogde het gezelligheidsgevoel erg sterk.
Dan zijn er altijd mensen aan het woord tijdens het eten. Dat kun je wel zien.
En even de aandacht voor de fotograaf.
Dus mocht iedereen de camera even
vasthouden om een foto van elkaar te maken. Ik heb er maar een kleine
collage van gemaakt. Het zijn al zoveel foto´s.
Gelukkig kan slagroom ook bij het ijs.
Met de slagroom waren er ook nog even andere spelletjes in gedachten. Het is geloof ik alleen bij het vullen van oren gebleven. En de chocoladesaus... ging op het ijs.
Na de afwas een film. Gezellig samen lachen, commentaar leveren en proberen het verhaal te volgen. Films zijn in het engels dus wel stil zijn!
Ondertussen koffie of thee, met amaretto en spekkoek. De spekkoek natuurlijk een klein beetje opgewarmd zoals de traditionele eters wel weten.
Dat stil zijn levert voor diverse mensen verschillende problemen op. Standaard is daar de man in de stoel.
Anderen lágen op de bank. Met deze foto netjes stil. Maar ik heb foto´s...
Kijk, kijk, kijk.
Het was gewoon té gezellig. Ik geloof nooit dat er nog iemand een beetje lekker gewerkt heeft op maandag. Ik trouwens ook niet. Niet dat ik brak was, maar gewoon nog voldaan. Voldaan van een ontzettend gezellig weekend. Feest met vrienden is ook zoo fijn.
drie reacties on Diner met vrienden:

Speeder - 14-12-’04 00:45
Ja, ik had er ook een goed gevoel aan over gehouden. Was vandaag zelfs vrolijk op mijn werk :)
Freakje - 14-12-’04 01:13
Het was een tof feestje max. Thnx voor je gastvrijheid en je kookkunsten!!
ItsMeMB - 14-12-’04 10:23
Was zekers gezellig