Jansen praat op tv

Zondag 14 November 2004 at 12:52 am

"Jansen praat" was vanavond op tv. Ik ben in juni in geweest. En ik moet zeggen (ehh, schrijven eigenlijk) het was precies hetzelfde. Nou ja, niet helemaal. Sommige stukjes waren anders, kleine stukjes nieuw. Maar veel was gelijk.

Leuk stukje is over dat tegen vloeken is. Voortaan gebruiken we "Jammer, volgende keer beter". Met de vriendin waarmee ik in het theater was hebben we dat een tijdje volgehouden. Dolf zegt in zijn show dat hij het niet ziet gebeuren. En inderdaad, nee, ik gebruik het niet meer. Maar ik ga weer mijn best doen "Jammer, volgende keer beter".

Jansen praat over het vinden van de waarheid. Wat is waarheid. Of wat zou waarheid kunnen zijn. Mag je liegen? Jaaa, Neee, roept de zaal en hij is blij dat het zo verdeeld is.
En tegen je kinderen? En waarover? Over sinterklaas, om bestwil, om hun bestwil.
Dolf durft niet alles aan zijn kinderen te vertellen. Hij weet zijn uitleg zo te vertellen dat ik het slik als zoete koek. 'Bush zegt dat we moeten vechten tegen terrorisme, want Irak heeft gevaarlijke wapens'. 'In Nederland gaat alles goed, want we hebben weer een lichtje op onze fiets'. Wat is waarheid?
Soms is de tekst in een liedje waar en het verhaal van de politici gelogen.

Nogmaals, "Jansen praat" stemt tot nadenken.

Eén reactie on Jansen praat op tv:

Chromeboy23

Chromeboy23 - 18-11-’04 05:28

Hi vanuit Seattle, Washinton USA. Een korte groet. Genoeg leuke en interessante dingen om hier te zien. Ben zo waar eens star searching geweest en bij het (voormalige) huis van K. Cobain gaan kijken…
Genoeg lol.
see ya later,

Chromeboy

Leave a comment

required

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.